Pressemelding fra Oslo Maraton.

-Vi har hatt et meget godt samarbeid med Oslo Maraton gjennom flere år, og vi er opptatt av synlighet der vi går inn som partner. Ved å løfte vårt engasjement til å nå å bli tittelsponsor, vil vi forsterke vår tilstedeværelse både før og under hovedstadens største løpsarrangement, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør hos BMW.

BMW Oslo Maraton samler årlig rundt 24 000 løpere fordelt på distansene maraton, halvmaraton, 10 km, 3 km og 73 km. Nyhet av året er Trippelteam, som muliggjør påmelding av lag for distansene maraton, halvmaraton og 10 km.

I tillegg til de ulike løpene har arrangøren et mål om å også gi noe tilbake til byen, ved å koordinere i overkant av tretti kulturinnslag som er plassert rundt i løypa. Dette til glede for løperne, publikum og Oslos beboere.

-Vi jobber for fullt mot BMW Oslo Maraton høsten 2016. Det at vi har fått med oss BMW til å befeste vår posisjon som høstens løpsfest i Oslo by, tar vi som et kvalitetstegn for arrangementet og deltakerne som vi når ut til den tredje helgen i september, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Oslo Maraton, Cathrine Stensaker.