Med et grunnlag fra 2000 nordmenn har Lefdal Elektromarkeds på Sandvika Storsenter blant annet laget en stor avdeling dedikert løperen.

Moderne møteplass
I dag åpnet Lefdal sin nye konseptbutikk på Sandvika, og midt i butikken har de laget et stort område for sportsklokker, aktivitetsarmbånd, øreplugger og mye annet som er interessant for løperen.
– For en stund siden spurte vi våre kunder om hvordan de ville at vår neste butikk skulle se ut, og nå er vi klare med vår nye konseptbutikk. Varehuset har blitt en moderne møteplass der alle som vil skal kunne utforske ny teknologi, bli inspirert og engasjert, sier Lefdal-sjef Trond Samuelsen.

Skaper en helhet
De aller fleste har med seg en sportsklokke, mobil med treningsapp og hører på musikk under løpeturen. Vi vil tydeliggjøre helheten og sammenhengen mellom alt dette, og veilede til å gjøre et best mulig kjøp, sier Samuelsen.

Artikkelen fortsetter under bildet.


Torfinn Halvorsrud, Sales Director Telecom Nordic Retail (t.v.) og Trond Samuelsen, administrerende direktør Lefdal Elektromarked.

– Vi skolerer alle våre ansatte slik at de har den beste kunnskapen på apper, mobiler, sportsklokker og aktivitetsarmbånd. De skal for eksempel vite at den og den appen kommuniserer godt med enkelte sportsklokker. Vi skal også vise våre mobilkunder at det finnes mange produkter som kan høre sammen med de løperelaterte produktenem, sier Samuelsen.

Eget kundeområde
Sportsklokker i dag snakker sammen med mobilen din, og teknologien utvikler seg raskt og mulighetene er veldig mange. Alle disse tilleggsverdiene skal Lefdal nå synliggjøre i sin butikk.
 – Vi har også laget et eget kundeområde hvor vi kan hjelpe kundene til å sette opp mobil, app, klokke og laptop, slik at disse snakker godt sammen, sier Torfinn Halvorsrud, Sales Director Telecom Nordic Retail.
– Det finnes en rekke produkter som gjør at hjemmetrening vil bli mer interessant med bruk av skjerm og lyd. Denne butikken og andre butikker i Norden vil prøve dette ut, sier Samuelsen.