Årets versjon av det populære Rosa sløyfe-løpet blir virtuelt, og arrangeres fra 4.– 11. oktober.

Runner’s World er stolt mediepartner til Rosa sløyfe-løpet som er blitt arrangert siden 2016 i samarbeid med Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. På de fire årene har løpet samlet over 30 000 deltakere, og samlet inn rundt seks millioner kroner til Rosa sløye-aksjonen.

Fra Rosa sløyfe-løpet Trondheim 2019. Foto: Kjell Tore Leinart

Pilot-utgaven av løpet ble kun arrangert i Oslo. Deretter har det økt i omfang og antall steder fra år til år. I fjor ble hele ti byer farget rosa.

I annerledes-året 2020 er det duket for en virtuell versjon av Rosa sløyfe-løpet, og en hel uke er satt av. Fra 4. til 11. oktober kan du løpe eller gå for et godt formål.

Nå er påmeldingen for årets løp åpnet. Du kan lese mer og melde deg på her.