ASICS hyller Tokyo med sin nye kolleksjon, når det japanske skomerket lanserer sine nye løpesko MEGABLAST™ og SONICBLAST™.
Pressemelding fra ASICS
01. september lanserer ASICS sin nyeste kolleksjon med to toppmodeller for løping, MEGABLAST™ og SONICBLAST™. Hele serien er inspirert av energien, fargene og kulturen i Japans hovedstad, Tokyo.
Designet hedrer også Nasjonalstadion i Tokyo, som er vertskap for World Athletics Championships Tokyo 2025, for å markere de kommende prestasjonene under VM i friidrett som starter lørdag 13. september.
Ny teknologi i mellomsålen
I hjertet av de nye modellene MEGABLAST™ og SONICBLAST™ ligger ASICS’ nyeste mellomsåleinnovasjon: FF TURBO™ SQUARED-skum.
Skummet er utviklet for å gi en spenstig, responsiv følelse med myk demping, og er omtrent 32,5 prosent mer sprettent enn originalen FF TURBO™, basert på tester ved ASICS Institute of Sport Science.
MEGABLAST™ leverer en overlegen løpsopplevelse. Modellen har en mellomsåle i FF TURBO™ SQUARED-skum som gir spenst samtidig som den holder vekten lav og dempingen høy.
Med en vekt på bare 230 gram kombineres mellomsålen med en lett, pustende mesh-overdel som gir både elastisitet og ventilasjon for langvarig komfort.
Som en dynamisk treningssko til hverdagsbruk tilbyr den maksimal spenst og støtte for ulike løpestiler, hastigheter og distanser.
SONICBLAST™ er like responsiv, men har et mer spesifikt fokus: å gjøre kortere og raskere løpeturer morsommere – enten det er trening eller konkurranse.
Den kombinerer TURBO™ SQUARED-skum med et lag FF BLAST™ MAX, et av ASICS’ letteste og mest energigivende materialer, som gir en myk, sky-lignende følelse under foten.
Mellom de to lagene ligger ASTROPLATE™, som hjelper løperen med et mer effektivt fraspark og en raskere, mer responsiv følelse.
Inspirasjonen bak designet
Fargepaletten i kolleksjonen henter inspirasjon fra både tradisjonelle og moderne elementer i Japans hovedstad.
Lillatoner, inspirert av blåregn, symboliserer gjestfrihet og eleganse, mens dristige innslag av soloppgangsrødt speiler byens høye tempo og energi.
Designet på ASICS’ nye løpesko hedrer også Nasjonalstadion i Tokyo, som er vertskap for World Athletics Championships Tokyo 2025.
– ASICS har, med sitt opphav i Japan, en lang og betydningsfull relasjon til Tokyo, forteller markedssjef i ASICS Nordics, Niklas Hedborn.
– I år har vi fortsatt å inspirere og engasjere gjennom våre sponsorater av Tokyo Marathon og World Athletics Championships i Tokyo 2025. Vi er stolte over å lansere en kolleksjon som hyller både Tokyos historie og moderne energi, og å introdusere de nyeste tilskuddene i vår BLAST-serie.