Pressemelding fra Q-meieriene
Skyr® Proteindrikk er et perfekt lite måltid i en aktiv hverdag og mange Q-forbrukere har etterlyst både drikkeyoghurt og proteinrike alternativer. Dette har Q-sjefen Bent Myrdahl og resten av gjengen i det lille utfordrermeieriet lyttet til.
Forbrukerne ønsker proteinrike alternativer
– Skyr® har hatt en eventyrlig vekst det siste året og vi ser at forbrukerne våre er opptatt av protein og at mellommåltidene skal være mettende. Derfor er vi stolte av å kunne utvide med enda en innovasjon innen dette segmentet, sier Q-Sjefen Bent Myrdahl.
Både i USA og i store deler av Europa har trenden med proteinrik drikke vokst frem. Q-Meieriene har lang erfaring og kunnskap med å lage velsmakende og proteinrike meieriprodukter. Denne kunnskapen har nå ført til siste tilskuddet i meierihyllen, Skyr® Proteindrikk.
Hele 18 g protein
Skyr® Proteindrikk kommer i første omgang i smaken bringebær som vant avstemningen blant forbrukere på sosiale medier og Q-meierienes hjemmesider, men Q-sjefen lover å utvide med en nok en spennende smak i september.
Det nye familiemedlemmet til Skyr® inneholder hele 18g protein og inneholder ikke tilsatt sukker. Slik som Skyr® original islandsk yoghurt i beger er den selvfølgelig også fettfri og laktoseredusert.
– Jeg lover at denne er mer mettende enn annen drikkeyoghurt, noe som gjør at den er spesielt gunstig i en aktiv hverdag slik at man sikrer seg riktig påfyll i løpet av dagen, sier Myrdahl.
Praktisk kartong
– Skyr® Proteindrikke er nyskapende i det norske markedet da det er innovativt å lage en syrnet proteindrikke på bakgrunn av forbrukerinnspill, sier Myrdahl og legger til at Skyr® allerede er et kjent merkenavn som er knyttet til sunnhet og gode smaker. Takken for nyvinningen gir han altså til forbrukerne.
– Uten innspill fra forbrukerne våre hadde ikke denne blitt til. Gjennom åpen innovasjon har vi fått ideen, tilbakemeldinger på smak og ikke minst på designet. Det vanligste ville nok vært å lage denne i en plastbeholder, men på bakgrunn av gode innspill fra forbrukere landet vi på 300g i en pappkartong som er lett å åpnes og lukkes, sier Q-sjefen.